Pressemelding 21.6.2017

Øivind Askvik kommer fra stilling som global serviceleder for Power Grid Automation i ABB. Han har hatt flere sentrale posisjoner i ABB gjennom 15 år, både nasjonalt og internasjonalt, og har lang erfaring fra området kraftprodukter, kraftsystemer og automasjon. Han er utdannet ved Forsvaret, og har en Executive MBA i økonomisk styring og ledelse. Han er bosatt i Sandefjord med sin familie.

Øystein Disch Olsrød kommer fra stillingen som CFO konsern i Reno Norden ASA. Han har tidligere vært finansdirektør i Green Reefers ASA og Tide ASA. Han har ellers i sin karriere hatt sentrale stillinger i ulike selskap innenfor områdene finans, regnskap, skatt og avgift, samt forretningsutvikling og ledelse.  Han er utdannet statsautorisert revisor, og er bosatt på Tolvsrød i Vestfold med sin familie.

- Jeg er svært fornøyd med å få styrket lederteamet med to nye, kompetente personer sier konsernsjef Knut Barland, som nylig også har styrket teamet med ny konserndirektør for kommunikasjon og myndighetskontakt, og for øvrig gjort enkelte endringer i ansvarsområder.

Konsernledelsen i Skagerak Energi består nå av:

Konsernsjef - Knut Barland

Konserndirektør Nett - Øivind Askvik

Konserndirektør Kraft - Geir Kulås

Konserndirektør Økonomi og finans - Øystein Disch Olsrød

Konserndirektør Organisasjon - Barbro Malmgren

Konserndirektør Kommunikasjon og myndighetskontakt - Kristian Norheim

Konserndirektør Konsernutvikling - Rune Laurantsen

De to nye konserndirektørene vil tiltre etter nærmere avtale.